valborgskaos på stora torget, rackaberget ’95

igår fyllde jag år men jag orkar inte skriva allt vad jag fick men det blev en hel del pengar tills lördag för då blir det sthlm med mamma, moster och mormor. haha! fick också en ben&jerrys glass av mathilda i skolan, tack söte!

idag har jag gjort hlr för igår kom inte vår lärare så det var några tjejer som fick göra med d och det gick ju bra! men nu ska jag fixa iordning mig innan jag drar till matilda där det blir grillning med ett tjejgäng. mys!

pusss!

i cant live with or without you

eftermiddagen har bestått av the hills, gossip girl, chuck, teknik och lite tyska. har också hunnit med att kolla på guif-sävehof och det vart riktigt spännande. det blev slagsmål två gånger och i den femtonde minut i första halvlek fick två st rött kort. haha, men till sist vann guif och det var bra! nu ska jag kolla klart på chuck och plugga lite teknik!

uh uh uh, honey

imorse var hkn inställd så jag, ida och emma gjorde makaroner och pommes. helt plötsligt började de tro att det spökade i hksalen. haha! sen kom julia och amanda så då blev det klasskakebak, den blev bränd. resten av dagen flöt på med lite glassköp!
nej, nu ska jag plugga teknik och lite tyska och imorrn fyller jag år! :)

monday

idag har jag lekt med isabelle. vi har gjort tacos, ätit glass och så har jag klippt hennes lugg. vi skulle ju faktiskt ha pluggat teknik men det får det blir imorrn istället. när bella åkte hem så blev det en tur till golfbanan med familjen och det är ju så pinsamt när alla kollar när man ska slå! nu ska jag hoppa in i duschen och sova tidigt ikväll för jag är sjukt trött. kanske hinner jag med lite teknikplugg också ;)

KOMMENTERA NU DÅ!

tycker att rubriken står för sig själv.

söndag

jag fyller på onsdag, jag längtar!
pappa och jag har bokat en resa till london på sommarlovet när mamma jobbar och bror är i turkiet. vi blir borta onsdag till söndag så det blir mycket shopping och lite sightseeing. sen ska vi också ta bilen och bila två, tre veckor i sommar. bara så där bestämma vart vi ska på en impuls, kanske hinner vi med spanien, italien och kroatien?
nej, nu kollar jag på söndagsparty med filip och fredrik och jag vet inte riktig om jag tkr om det eller inte. innan det blev det margerita och wipeout.
men snart blir det sängen för jag är sjuuukt trött och imorrn är det skolan och då får vi reda på nationella. på kvällen ska jag kanske också till ekoxen och kolla på mary-kay produkter.
PUSSSSSS!

we ain’t nothing but fight and shout and tears

idag har jag vart på staden med mammi. först var vi på skopunkten och det var sjuuuukt mkt folk där och jag hittade inte skorna som jag letade efter. efter det åkte vi till stan, lämnade tkb en kavaj och jumpsuit som jag skulle fått i födelsedagspresent men jag hade ångrat mig. så det blev lite andra presenter köpta :). jag köpte en avslutningsklänning på la louise, märket tror jag var lipsy och den kostade 949:- men de hade 20% på sitt sortiment så det blev lite billigare. asså jag blev verkligen kär i den, det var bara ett axelband och den var lite gudinnelik. sen hittade jag också ett par sjukt snygga skor, de var überhöga gladiatorskor i typ kornblå men jag köpte dem inte för de var så höga.

det blev ett konstigt inlägg men snart ska jag spela golf om det inte regnar. första rundan för i år och det kmr gå sämst!

you've got to get yourself together, you've got stuck in a moment and now you can't get out of it

kvällen har spenderats med att kolla på hockeyn innan vi fick besök; seth och anneli som fortfarande är kvar men nu tänker jag sova för jag är trött!

HOT AS A FEVER, RATTLING BONES, I COULD JUST TASTE IT, TASTE IT

imorse satt jag och mamma på framsidan åt och jordgubbar med mjölk. nu känns det verkligen som om sommaren är här!

nu; sängen

godnatt alla




kommentera nu hörni!


fysiklabb

nu är fysiklabben klar som har tagit allt för mkt av min tid känns det som. ska bara skriva in det på papprena som vi fick så kan jag lämna in det imorrn med alla smarta nissar och hoppas på ett mvg även fast det verkar omöjligt efter att jag har läst de där dumma kriteriena! jag fattar inte ens vad man skulle skriva på teorin och på diskussionen så jag hittade nog på massa känns det som. nej nu måste jag fortsätta! pussssss

NUMBER 100

detta blir mitt hundrade inlägg.

men just nu kollar jag på greys och izzie får ju inte dö och derek måste komma tbk! ngn mer som kollar?

musiktips; kings of leon





i dont wanna run away



mischa barton


bilder lånade från mischa bartons blogg

harry

vet ni,
den sista harry potter filmen kommer att bli till två filmer? det är ju jättebra.
jag tkr faktiskt om filmerna om harry potter. så det är tre filmer att se fram emot!


bild lånad från posh24

jag är så avundssjuk på alla i skolan...

... skoja bara, jag är inte ett dugg avundssjuk att ni måste vara i skolan medans jag har feber och kan ligga och chilla i sängen hela dagen! men imorrn kommer jag och då är det den längsta dagen i skolan. det är tråkigt! plus att vi har nationella i matte och jag vet inte ens när det är, vart i skolan vi ska vara och hur länge det håller på.

can we bring yesterday back around, cause i know how i feel about you now

har gjort lite svenska nu, jag hinner aldrig göra fysiken ju. den får jag göra imrn för jag tror inte att jag kmr till skolan då. kmr nog missa min och idas glassdag :'(. ngt skönt med om jag är sjuk imrn är ju att jag missar tekniken som är världens tråkigaste ämne! det måste alla hålla med om,eller?!


hemma idag igen

är hemma idag igen och jag vaknade för en halvtimme sen eller ngt, det gjorde susen för nu har jag knappt ngn feber så jag ska göra massa svenska och lite på min fysik nu.


sick!

har feber så dagen har spenderats i sängen med ben & jerrys.
har precis kollat på the notebook och gråtit lite.
jag blir hemma imorrn också och då måste jag göra svenska och fysik!

one man come in the name of love, one man come and go, one come here to justify, one man to overthrow


snodd från malins blogg

you boy, you can't miss my friend, you get knocked down, get up again

igår slappade jag hela dagen. på kvällen blev det tjejmiddag hos anki eller i lokalen vid mig för att fira hennes födelsedag som är idag btw. kom hem vid halv ett eller något.

idag följde jag med mamma till hennes jobb där hon skulle fixa en sak till min brors fn-bidrag. jag fick köpa frukost där; påskmust och daim. nyttigt, nyttigt! sen drog vi till ikano där vi kollade på presenter till mig och jag hittade fyra saker; en skinnjacka, en pyjamas, en beige kavaj och ett par chinos. sen hämtade vi bror i stan och efter det drog vi till donken, jag som hatar deras hamburgare ju. sen åkte vi hem och då var det handboll på tv; sävehof-guif. jag har svårt för sävehofs herrar, vet inte varför. guif förlorade iaf men de vinner på onsdag :) sen fixade jag iordning jordgubbar med glass och grädde till mig och bror. jag känner att det har blivit en väldigt onyttig dag.

imorrn ska jag nog köpa en jumpsuit för den kommer kanske till gina ikano då, hoppas!

i dont ever wanna feel like i did that day


tjalalala

det blev en tur på stan efter skolan med isabelle. jag köpte inget till mig utan jag och bella köpte present till angelica för imorrn blir det tjejmiddag hos henne. men innan det blir det att städa på golfbanan eftersom i år är jag medlem igen och det känns som jag ångrar det nu när jag måste städa. förra gången fick jag ju i alla fall åka golfbil :)



PUSSSSSS!

JAG KOM IN :D :D :D :D

WEEEHO! jag kom in på Katedral sam entrepenör, eller det är ju preliminärt men ändå, jag är så glad. Jag har 270p och den lägsta hade 190p så jag tror att jag kommer gå där i höst. Jag blev intagen på alla linjer som jag hade sökt och det är bra ifall jag ångrar mig.

grattis mathilda <3

idag fyller ju mathilda 16 år, grattis <3
emma och jag ledde henne till pizzerian där vi bjöd henne på pizza och sen blev det hemköp där det blev ben & jerrys cookie dough. sanja och julia hjälpte också till och åt :)
när jag kom hem blev det soplugg, men jag kan inte allt så egentligen borde jag läsa so istället för att kolla på tvn ;p


julia och mathilda



gymnasieval

ngn som har fått hem brevet?
eller kollat på hemsidan?
jag har tappat bort mitt lösenord :$

i´m not lost

dansen var sjukt mkt jobbigare denna gång, men det är bara bra. efter träningen drog jag och mammi till coop extra där det fanns kassor som på ikea där man får skanna och allt själv. det var roligt men det gick sämst för oss! sen blev det en dusch, sofis mode, in touch, 90210, köttbullemackor och drickyoghurt. nu tänkte jag läsa igenom lite so, har inte pluggat typ ngt.

take my breath away

dagen började med idrott; volleyboll. det gick sämst! sen fick vi tbk matteproven och jag fick vg även fast det gick sämst. innan tekniken gick jag, ida, emma och julia och köpte glass på tobak. jag tog slush och julia köpte två glassar? haha. efter tekniken åkte jag hem. bella kom efter ett tag för lite plugg inför fredagens soprov. vi gjorde köttbullemackor och det var helt underbart gott kan man säga. egentligen måste jag plugga men det är helsinkes tråkigt men snart ska jag iväg och träna på friskis & svettis; dans.

i am unwritten

skolan började ju idag efter ett skönt påsklov. började med bak av vaniljbullar och slutade med tjejsnack på elevens val. fick också reda på hur det gick på fysikprovet och jag fick mvg :) nu måste jag bara få bra på den där labrapporten så får jag nog mvg i slutbetyg får man hoppas. har precis kollat klart på the hills och chuck. det är bra, men jag hatar spencer pratt! han är så dum mot heidi och manipulerar henne. det har han gjort enda sedan de började dejta när han dejtade audrina samtidigt. (jag är en the hills nörd!) nu blir det soböckerna och vid åtta är det handbollsträning, det blir bra att springa av sig lite.

harry potter & de vises sten

sitter just nu och kollar på harry potter & de vises sten. jag älskar de filmerna faktiskt! har precis skickat iväg alla tidningssaker till mamsen som hon ska skriva ut imrn men än är allt inte klart, vi har omslag, skospecial, recept, annonser, reklam, inredning, innehåll och redaktörens brev kvar. åhh, värsta jobbigt projekt tkr jag. nej, nu ska jag kolla klart på harry och sen blir det snussa kudden för imrn är det skolan som gäller - tråkigt!

annandag påsk

dagen kommer att bestå av plugg, måste göra klart svenskan. hade tänkt göra min fysik-labrapport på lovet också men smarta jag glömde den i skolan så jag har bara tre dgr på mig att göra den sen för den ska vara inne på fredag.

to me, you are perfect

har precis kollat på love actually, den är ju så bra.



skulle ha kollat på twilight som jag fick av pappa men den funkar bara i usa :( oc som jag fick funkar i sverige så det är ju dåligt!

maybe i´ve been here before

igår jobbade jag på uem-kvalet i sporthallen, sålde typ landslagssaker. sverige vann iaf mot kroatien och det var riktigt svårt att fundera ut vem som var 94:an i kroatien. på kvällen drog familjen och firade påsk hos familjen lindh/agné. det blev grillat och potatisgratäng som var jättegott, sen blev det kladdkaka till efterrätt. det var fun!

idag jobbade jag igen på uem-kvalet men idag blev det att torka svett men det var tur att vi inte blev inkallade på planen ngn gång för då hade det varit pinigt! sverige vann mot portugal med 34-19 eller ngt så det blev ju utklassning där. så nu är sverige vidare och de ska spela em i ungern i sommar. efter matchen drog jag och mamma till coop och handlade. när vi kom hem lagade mamma mat och jag kollade i aftonbladet. hur störd får man vara när man hoppar i i isbjörnarnas bur och ropar ett glädjeropp? då kan man ju inte vara annat än korkad. nu måste jag göra svenska och det är tråkigt.

smells like teen spirit


jag och bella i sälen, i början av mars

Load up on guns,
Bring your friends
It's fun to lose and to pretend
She's overboard self assured
Oh no I know, a dirty word.


långfredag

idag har jag firat min kusin amanda som blir tonåring imorrn, grattis :) det bjöds på vaniljhjärtan, bullar, koskosbollar, chokladbollar, toscarutor och tårta. det var mumma! kollade också på en fotbollsmatch liverpool-fulham och liverpool vann till sist, det är bra för jag håller på dem :). snart blir det potatisgratäng och grillat och det är übergott.

basic


något så enkelt men ändå så snyggt!

bild lånad från the sartorialist

satc the movie 2

vet ni?
satc the movie 2 kommer att komma på bio 28 maj 2010 (iaf i usa), jag längtar!

veckorevyns modetest

jag gjorde veckorevyns modetest och jag blev;



tryck på bilden och gör det själv :)

i got your hey-oh

kom hem för tjugo minuter sen eller ngt.
a-landslaget vann med fem bollar iaf.
u-landslaget var duktiga tkr jag, alla var typ korta kändes det som med världens benmuskler. inga ben som jag vill ha direkt. haha!
johanna ahlm, therese islas helgesson, isabella gulldén, linnea torstensson, petra skogsberg, jenny wikensten och gabriella kain spelade ju, tror att det bara var dem från de "ordinarie" a-landslaget eller vad man ska säga som var med.

rött hår

jag verkligen älskar rött hår (speciellt med gröna ögon). såg precis att lindsay lohan har färgat tbk och det är sjukt snyggt, speciellt med hennes långa lockar. se själva.


lånad av posh24
är verkligen kär i lindsay lohans hår.

cashing

idag har jag vart på stan med ida :D kom hem med två par solglasögon, en hatt och ett par bikinitrosor med paljetter. jag är värsta osäker på hatten men den kostade bara 98:- och med denna shoppingtur tror jag att jag är pank asså. snart ska jag och pappa till sporthallen i stan där svenska damlandslaget i handboll ska möta u-damlandslaget.

chanel

fast helst vill man ju ha en sån som elin kling fick i födelsedagspresent där det står hennes namn på baksidan och den är helvit. man kan ju drömma.den här tror jag skulle passa perfa i mitt rum. priset är 2500:-+frakt så det är inte lika bra, och så har jag ingen plats i rummet. ååååååh!


lånad från himlarum

fast helst vill man ju ha en sån som elin kling fick i födelsedagspresent där det står hennes namn på baksidan och den är helvit. man kan ju drömma.

lånad från style by kling

om man läser i kommentarerna kommer hennes också från himla rum, jag är avis!

please don´t stop the music
























handboll

vid åtta var det dags för handbollsträning, jag var den enda 93:an men det gick bra ändå. först var det rugby med lite regler och sen var det rugby med inga regler alls. mitt i allt fick jag håll och ont i halsen. sen var det bara att spring 10 längder, från mål till mål! sen blev det lite stegersättningar och att hoppa på en trampets, den sista är min svaghet. sen körde vi 3 mot 4 och till sist match. jag var i samma lag som lollo, linne, jojo och sara (tror jag). den första kvarten gick det skitbra och den sista halvtimmen mindre bra. så vi körde till kvart i tio, det var ganska jobbigt där på slutet när man skulle kontra lite i matchen också.jag dog!

onödigt inlägg men jag har inget annat att skriva om.
eller jag åt burger king förut, hatar både deras och mcdonalds hamburgare. det ska vara max. eller vad säger ni?

the hills

nu har de två första avsnitten av säsong fem på the hills kommit, jag känner hur de väntar på mig så jag ska ta och kolla på dem nu. vad jag har längtat! puss


23.14 update.
gud så bra, jag har verkligen saknat the hills, så mkt bättre än the city! sen när man fick se vad som kmr att hända så får man se att spencer ber lauren om ursäkt och lauren får en inbjudan till deras bröllop, längtar redan tills nästa tisdag så jag får se det.

det jag önskar mig mest

.... är en chanel flap bag (chanel 2.55), jag dör!

23 dgr kvar

vaknade för typ en och en halv timme sen och då gick jag upp och gjorde frukost till mig och min broder; jordgubbar med mjölk. mumma! synd att det var spanska jordgubbar och inte svenska jordgubbar för inga jordgubbar slår de svenska!
idag måste jag nog städa mitt rum, det är tråkigt!

btw. jag vill ha de där chanelinspererande strumpbyxorna på lindex.

chuck

kanske dags att uppdatera här.
senaste dagarna har beståt av oc! när pappa kom hem hade han köpt med sig säsong 2 & 3 . det är bra.han kom även hem med twilight, the notebook, ett par mjukisbyxor från abercrombie and fitch (grymt sköna!), en tröja från abercrombie and fitch som tyvärr var gick till naveln (skitlustiga storlekar), en tröja från roxy och ett par helsvarta, låga converse. tack! han hittade inte så mkt till mig :p

har även kollat på chuck, älskart typ! men nu när det är ipredlag måste man kolla på surf the channel och megavideo och då kan man bara kolla 72 min på raken och det är inte ens två hela avsnitt. så om 36 min kan jag kolla på nästa ;)

har även hunnit med två prov; fysik och matte. fysiken gick rätt så bra och matten gick sämst. jag kmr sänka mig nu till vg så jag måste vara duktig på nationella. sen har jag även fått tbk ett hkprov, och jag fick bara ett fel. det kan man leva på ett tag nu.

nej, nu är det ju faktiskt påsklov!

btw. sm-slutspel i handboll på svt1 vid fyra, glöm ej!

we keep trying but things they never change

pluggar fysik, fattar typ inget känns det som förutom övningsfrågorna på internet för de får jag alla rätt på! det känns ju lite onödigt just nu vad som är positivt och negativt med kärnkraft, värmekraft, vattenkraft, vindkraft, biobränslen, jordvärme, solenergi och vågenergi. det är bara g-kriterier så hur ska man kunna vg/mvg-kriterier? bättre blir det ju inte när man sitter och kollar på greys anatomy också och äter lite ben & jerrys. nej, nu måste jag verkligen få in allt i min hjärna och läsa allt typ sjuttio ggr så kmr provet imrn gå kanoners! puss.

fysik

pluggar fysik, skitsvårt asså! känns ej som om jag kan g kriterierna (stavning?)
ngn som kan hjälpa mig? logga isf in på msn.

vet ni vad? mamma har köpt ben&jerrys till mig så det blir det efter grillningen ikväll, mumma!

RSS 2.0