sthlm

Idag och igår var det som sagt Stockholm med familjen. Vi var vid Kungens Kurva vid elva och då checkade vi in på hotellet för en halvtimma senare gick IKEAbussen till Gallerian. Köpte INGENTING och jag hade massa pengar. Min bror däremot hittade kläder för 3600. Hittade en sjukt fin brun skinnjacka med typ päls inne på Acne men den kostade väl runt 4000, 5000. Vi åt thaimat till lunch, jag tog ngt som hette het basilika. Det var köttfärs med jasminris, sjuukt starkt! Sen vid sju tog vi bussen tbk till hotellet men vi stannade först på Godisbåten och köpte med oss godis innan pappa fick åka till McD och handla mat. Hatar McDonalds hamburgare så jag fick pommes. Sen blev det tvn, var det ngn mer som kollade på när Zlatan hade presskonferens och när han välkomnandes av fansen? Roligt att ngn svensk lyckas.

Idag blev det en tur till designvaruhuset BO:X där det fanns sjukt fina möbler. Sen drog vi till Barkaby där jag hittade ngt iaf, en svart tshirt på Filippa K. Den hade kostat 600 men nu kostade den 200. Sen åkte vi hem.

Roliga dagar med familjen men jag ville ju shoppa gärnet. Men snart blir det GBG och sen Sthlm snart igen, kanske hittar mer då.

alexander mcqueen



Detta armband från Alexander McQueen skulle gärna få vara i min armbandssamling. Synd bara att det kostar runt 1800:-. Undra om det finns ngt liknande fast till ett bättre pris? Du hittar armbandet här.

090626

Fredagskvällen spenderades med familjen hemma hos Seth, Emma och Gustav. Även deras jackrusell-labrador Stella var där men hon hade öroninflammation. Vi åt grillad och potatis. Sen spelade jag, Axel, Emma och Gustav poker. Trodde att jag skulle åka ut först men till sist var det bara jag och Gustav kvar, han hade typ 65 marker medan jag bara hade 15. Men jag höll faktiskt nästan på att vinna en gång för han märkte inte att han hade kåk, men men. Sen drog bror och Gustavv till kanalen och då gick jag och Emma ut med Stella. Det var skitläskigt för när vi skulle tbk till huset kom en katt så då tog Emma upp henne, Emma springer bortåt och då springer katten förbi henne och när vi går mot huset igen kommer katten springandes bakom oss så vi kutar mot huset med Stella i famnen. När vi väl ska åka hem efter ngn timma eller två så sitter katten fortfarande där utanför, då vart vi rädda. Hehe.

Igår åkte vi till Åländers ö där vi skulle hälsa på Jimmy och Pernilla. De bjöd på blåbärspaj men jag tkr egentligen inte om blåbär. Sen vid åtta eller ngt åkte vi hem, men stannade i stan vid Cupolen och åt varsin hamburgare, det var gott.

Idag har jag inte gjort så mkt, men just nu kollar jag på Huset vid sjön. Den är slut nu förresten.

Imorgon åker jag till Stockholm, måste packa för pappa bokade hotell nyss så vi stannar där i en natt. Så skriver väl när jag kommer hem, puss och kram.

You know it aint easy, running out of thrills. You know it aint easy, when you dont know what you want.

DAGENS LÅT: Rock the night

Håller nog på att få migrän men snart kommer mormor.
På måndag blir det Stockholm tror jag.

I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed.

DAGENS LÅT: Smells Like Teen Spirit

Idag har det inte hänt så mkt, har mest suttit i solen och lyssnat på Harry Potter och dödsrelikerna så det resulterade i världens bondbränna (eller vad det heter) på ryggen efter min shortsdress. Det är snyggt. Har även hunnit åka lift på framsidan, jag fick äran att testa hur högt upp och hur mkt man kunde svänga och så, svängde in i vårat träd för att komma till gaveln och väcka broder. Det var roligt iaf.

to know you all wrong, we won

DAGENS LÅT: Utan dina andetag

Idag har jag lekt med Isabelle. Blev muffinsbak; några med marshmallows fluff, några med chokladkulor och många chokladmuffins med kristyr. De med marshmallows blev godast. Sen blev det också massa Singstar, hann sjunga igenom tre skivor; Abba, Party och Legends. Blev Singstar flera gånger faktiskt. Sen åkte Bella hem och då var det bara att kolla igenom alla blogginlägg på bloglovin, där jag tycker att ni ska följa mig. Nu väntar tacos där nere och sen blir det Morden i Midsomer och Harry Potter och dödsrelikerna, jag är fast. Det är bra med ljudböcker.

förresten..

.. så är ni rätt dåliga på att kommentera.

jessica hart



UPDATE!
Jessica Hart är ju med i The City. Hon shoppar ju i ett avsnitt med Whitney på Local Firm eller ngt. Hon är tillsammans med Jays kompis Pottsy (de spelar i samma band). Kanske inte så rolig info.

the weekend

I fredags köpte jag min älskade skinnjacka som jag har suktat efter ett bra tag, 1600:- gick den på men pappa betalade halva. På kvällen kom i alla fall kussarna och efter ett tag var huset fullt av alla som hade varit Berg och lyssnar på Ledin.

Igår åkte jag, bror, mamma, pappa, Pierre, Kristoffer, Lotta och Dennis gocart. Bland det roligaste jag har gjort och vi åkte två gånger, men jag var allt lite feg men på rakstreckan gasade jag på. Men sämst var jag inte, mamma var sämre ;p. Kanske kommer bilder men jag är inte säker. Om man åker gocart i NKPG så får man åka över och under vägarna så det kanske är roligare, hoppas på att åka dit snart för att åka. Sen åkte vi till Max och tog varsin Lyx Shake och det var mumma. Efter det åkte vi typ raka vägen hem till kussarna i Ljungsbro. Där grillade vi och åt massa vitlöksbröd och PEZ.

Idag har jag mått dåligt och chillat i soffan där jag har sovit de senaste dagarna. Kusinerna åkte hem till Eskilstuna också efter vi hade ätit pannbiff, som jag älskar btw! Snart blir det att lyssna på Harry Potter och dödsrelikerna, jag är fast!

090716

Idag har jag målat igen, det blev plankor idag som jag och bror hjälptes åt med. Har även hunnit lyssna på Harry Potter och dödsrelikerna. Imorgon ska jag till stan och ta ett syntest och på kvällen kommer kusinerna från Eskilstuna och bor hos oss hela helgen. På lördag ska vi åka gocart, jag kmr som sagt vara sämst och på kvällen blir det en riktig släktmiddag hemma hos min morbror.

harry potter och halvblodsprinsen

Den var bra, lite kort. Kunde lätt varit 3 timmar för när den väl var slut kändes det inte som en och en halv timma hade gått. Tyckte att den skiljde sig lite mot de andra, denna var mer mörk. På slutet dör Dumbledor av själva Snape, det vart jag förvånad över men efter bion åkte vi till Ikano och då kollade vi i sista boken och det är lugnt, Dumbledor kmr tillbaka! Sen missade ni väl inte programmet om inspelningen som var åtta på femman? Längtar redan till Dödsrelikerna som ska bli två filmer och sen kommer inga mer, det kommer bli konstigt.

ingen bra rubrik som vanligt

Sitter och kollar på Paris Hiltons BFF, det är sämst typ. Idag har jag iallafall målat och varit en sväng på Ikano för att lämna tillbaka en tröja. Surprise, surprise! Imorgon ska jag iallafall kolla på Harry Potter och Halvblodprinsen, jag längtar för jag älskar verkligen Harry Potter filmerna.

kings of leon

Kolla på MTV just nu för MTV Live at Midnight och det är Kings of Leon som spelar.

0123456789

I inlägget där jag skrev att jag hade klippt typ två decimeter på håret, jag skojade bara. Aldrig att jag skulle våga! ;p

to call from hands above

Idag har jag målat vårat tegel vitt. Det var jobbigt. Sen ska huset målas om, trappstegen ska målas vita och lite mer. I helgen kmr mina kusiner från Eskilstuna till oss och då ska vi nog åka gocart, jag kmr nog vara sämst om vi inte kussarna som bor här i Ljungsbro följer med för då kan jag nog ha en chans att inte komma sist. Men nu blev det ett tråkigt inlägg som vanligt.

last couple of days

I fredags blev det en tur till frissan och jag klippte lite mer än två decimeter så nu har jag kort hår. Har tänkt ett bra tag på det och jag ville göra ngt annorlunda. Ville att det skulle se ut som antingen denna eller denna flickas hår, eller ngt. Ska lägga upp en bild snart.
Igår blev det en tripp till Norrköping där jag köpte en svart tröja. Sen vid tre åkte vi till Nyköping för att hämta upp bror och mormor som kom hem från Turkiet, deras plan var åtta timmar försenat, kul! Då orkade vi inte åka hem så vi åkte till min mosters man i Eskilstuna där vi blev bjudna på tacos. På vägen såg vi en älg, har nog aldrig sett en älg förut. Sen hann vi se rådjur, hjort, grävling, räv, hare och lite mer. Riktigt Sverigesafari. Sen lvid lite efter elva åkte vi tillbaka till Nyköping och var framme runt halv ett. Sen en timme senare var vi tbk på vägen och runt halv tre var vi hemma i Ljungsbro igen. Fick då en Chanelväska av mormor och en rosa Lacostehandduk ;p
Idag har jag kollat på OC eftersom jag känner mig dålig, inte så roligt men det är bra.

someone like me




Kings of Leon spelade ju igår på Hultsfred, det verkar som de var bra live. De fick fyra bin av Expressen iaf.

hjälp!

Är det ngn som vet vart man kan få tag i ett par svarta mockasiner i Linköping eller i Stockholm? Jag har bara hittat ett par bruna från Vagabond som kostar 600:- men jag vill ha svarta.

nitar

Köpte även de här söta ballerinaskorna med nitar på Urban Outfitters rea, tror att de gick på 14 pund och det var bra fast de var inte skinn så jag hade skavsår, om man vill vara fin får man lida pin typ.


ett inköp

De här hörlurarna köpte jag och pappa på Stanstead innan flyget gick hem till Stockholm Skavsta. I Sverige går de på 1700:- men på flygplatsen kostade de bara 1100:- så då passade vi på, eller bara och bara. Bose måste vara en av de bästa ljudmärkena men de är dyra och det är det enda problemet typ.


vad vore jag utan dina andetag?


Måste vara en av de finaste texterna som finns.

Jag vet att du sover, känner värmen från din hud. Bara lukten gör mej svag men jag vågar inte väcka dej nu. Jag skulle ge dej allting du pekar på men bara när du inte hör vågar jag säga så. Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor. Jag kan inte ens stå när du inte ser på och genomskinlig grå, blir jag utan dina andetag. Min klocka har stannat. Under dina ögonlock fladdrar drömmarna förbi, inuti är du fjäderlätt och vit. Och utan ett ljud. Mitt hjärta i din hand, har jag tappat bort mitt språk, det fastnar i ditt hår. Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor. Jag kan inte ens stå när du inte ser på. Och färglös som en tår, blir jag utan dina andetag. Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor. Jag kan inte ens stå om du inte ser på och genomskinlig grå. Vad vore jag utan dina andetag? Vad vore jag utan dina andetag?

There's people searching for a better way, to live their lives.


Just nu vill jag ha de här snygga leggingsen från Bik Bok, de kostar 199:-.

i wont let the sun go down on me

Bloggtorka.

mamma jag kommer idag

Skjortan gick ej att rädda så jag är 400:- rikare, den som var så fin med sina nitar.
Jag följde med mamma till stan för att hon skulle köpa böcker och jag kom hem med ett svart fodral med små, små volanger från Gina Tricot som jag ska ha när mina kusiners farbror fyller 50 år tänkte jag.
Nu ska jag gå ner och kolla på Morden i Midsomer, puss!

snurra min jord igen, radion spelar vår sång.

Jag sörjer över min jeansskjorta. Har haft den mindre än en månad och den har gått sönder i knappen (den har lossnat och det ser värsta weird ut!). Sämst kvalité på Gina Tricot men de var snälla som lämnar in den hos skomakaren, om den inte går att fixa hoppas jag på pengarna tbk, kostade ju faktiskt 400:-. Nej nog om den, snart blir det sängen eftersom jag är grymt trött.



HARRY!


Biljetter till Harry Potter och halvblodprinsen är bokade, den första föreställningen ska jag gå på.
Jag längtar, de filmerna är otroligt bra.

back on track

Kom hem igårkväll runt tio.
Det blev mest shopping i London, inte så mkt sevärdigheter.
Torsdagen spenderades på Oxford Street.
Fredagen spenderades på den stora gallerian Westfield.
Lördagen spenderades i Notting Hill på en marknad, på Oxford Street där Prideparaden precis hade vart och längs Themsen.
Har nog aldrig ätit så mkt italensk på en vecka som jag åt där asså, varje dag blev det en italensk restaurang.
Får se om jag orkar visa vad jag köpte ngn annan dag.

Idag har jag iaf vart hos Seth, Emma och Gustav och hjälpt dem med sin nya lägenhet, blev även lite fika. Måste bara punktera att de var sjukt bruna.

Nu känner jag doften av tacos där nere.

LONDON CALLING

Om en timme bär det av till London och jag kommer hem på söndag om fem dagar, ha det så bra allesammans!
PUSS!

RSS 2.0